Scenariusz lekcji gimnastyki w klasie VI Szkoły Podstawowej w Dobryniu Dużym
Prowadząca: Marzena Niedźwiedź
Data: 06.03.2014r.
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 8 (dziewczęta i chłopcy)
TEMAT ZAJĘĆ: Kształtowanie poczucia rytmu w ćwiczeniach przy muzyce. Nauka lotnego przewrotu w przód.
CELE:
Zadania szczegółowe:
1. w zakresie umiejętności - uczeń:
- umie swobodnie poruszać się w rytm muzyki,
- potrafi wykonać ćwiczenia z wykorzystaniem ławek, według inwencji nauczyciela,
- umie wykonać przewrót w przód z naskoku na materacu.
2. w zakresie wiadomości - uczeń:
- wie jaki jest wpływ ćwiczeń przy muzyce na organizm,
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń,
- wie, jak wykonać przewrót w przód z półprzysiadu,
- zna zasady bezpieczeństwa podczas zajęć oraz sposoby samoochrony i asekuracji.
3. w zakresie sprawności motorycznej - uczeń:
- rozwinie koordynację ruchową, zwinność, równowagę, refleks, gibkość,
- dostosuje ruch do muzyki,
4. w zakresie wychowania - uczeń:
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych, poszanowanie sprzętu, umiejętność działania w grupie.
Przybory i przyrządy: magnetofon, ławki gimnastyczne, materace, piłki, szarfy, laski gimnastyczne,
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, indywidualna, w zespołach
Metody prowadzenie zajęć: naśladowcza-ścisła, zabawowa-klasyczna, bezpośredniej celowości ruchu
TOK LEKCJI |
TREŚCI I ZAKRES ZADAŃ |
CZAS |
UWAGI |
I CZĘŚĆ WSTĘPNA Organizacja grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć Rozgrzewka |
Zabawa ożywiająca: uczniowie w rytm muzyki poruszają się podskokami zmiennymi w różnych kierunkach, między rozstawionymi ławkami. Ćw. kształtujące przy muzyce na ławeczkach. - Marsz w miejscu: 1 dotknięcie palcami PN ławki; 2,3,4 marsz w miejscu 5- 8 jw. tylko LN akcent 9- 32 jak 1- 8 Praca RR: 1 klaśnięcie w dłonie- 2,3,4 marsz 5 klaśnięcie w dłonie- 6,7,8 marsz 8- 16 jak 1- 8 1 ugięcie RR w st. łokciowych 2 wyprost RR od przodu, 3 jak na 1, 4 powrót do p.w. 1 wejście PN na ławkę, 2 dostawienie LN do PN, 3 zejście PN z ławki, 4 dostawienie LN; praca RR jw. 5-16 jw. 1 wejście PN na ławkę 2 uniesienie ugiętej w kolanie LN do góry 3 postawienie LN 4 dołączenie PN 5-16 jw. 1-16 jw. zaczynając LN 1 wejście PN na ławkę 2 uniesienie i kopnięcie LN 3 postawienie LN 4 dołączenie PN 5-16 jw. 1-16 jw. zaczynając LN 1- 8 PN V step 1-8 LN V step - Wykonanie wszystkich ćwiczeń do muzyki w formie krótkiego układu. - Marsz w miejscu: 1 wdech, uniesienie RR do góry 2 wydech, opuszczenie RR w dół 3-4 jak 1- 2
|
5’
10'
|
|
IICZĘŚĆ GŁÓWNA Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności
|
|
25’ |
|
III CZĘŚĆ KOŃCOWA Ćwiczenia uspokajające Czynności organizacyjne
|
|
2’
3’
|
Wyróżnienie najbardziej zaangażowanych osób. |

