Dnia 06.03.2014 r. w Szkole Podstawowej w Dobryniu Du??ym przeprowadzono lekcj? wychowania fizycznego w klasie VI, której tematem by??o "Kszta??towanie poczucia rytmu w ?wiczeniach przy muzyce. Nauka lotnego przewrotu w przód".
Lekcja stanowi??a kontynuacj? realizacji zadania z obszaru 1 Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej „?wiczy? ka??dy mo??e” organizowanej w ramach Roku Szko??y w Ruchu.
Scenariusz lekcji gimnastyki w klasie VI Szko??y Podstawowej w Dobryniu Du??ym
Prowadz?ca: Marzena Nied??wied??
Data: 06.03.2014r.
Miejsce ?wicze??: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 8 (dziewcz?ta i ch??opcy)
TEMAT ZAJ??: Kszta??towanie poczucia rytmu w ?wiczeniach przy muzyce. Nauka lotnego przewrotu w przód.
CELE:
Zadania szczegó??owe:
1. w zakresie umiej?tno??ci - ucze??:
- umie swobodnie porusza? si? w rytm muzyki,
- potrafi wykona? ?wiczenia z wykorzystaniem ??awek, wed??ug inwencji nauczyciela,
- umie wykona? przewrót w przód z naskoku na materacu.
2. w zakresie wiadomo??ci - ucze??:
- wie jaki jest wp??yw ?wicze?? przy muzyce na organizm,
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ?wicze??,
- wie, jak wykona? przewrót w przód z pó??przysiadu,
- zna zasady bezpiecze??stwa podczas zaj?? oraz sposoby samoochrony i asekuracji.
3. w zakresie sprawno??ci motorycznej - ucze??:
- rozwinie koordynacj? ruchow?, zwinno???, równowag?, refleks, gibko???,
- dostosuje ruch do muzyki,
4. w zakresie wychowania - ucze??:
- dba o bezpiecze??stwo swoje i innych, poszanowanie sprz?tu, umiej?tno??? dzia??ania w grupie.
Przybory i przyrz?dy: magnetofon, ??awki gimnastyczne, materace, pi??ki, szarfy, laski gimnastyczne,
Formy prowadzenia zaj??: frontalna, indywidualna, w zespo??ach
Metody prowadzenie zaj??: na??ladowcza-??cis??a, zabawowa-klasyczna, bezpo??redniej celowo??ci ruchu
TOK LEKCJI
TRE??CI I ZAKRES ZADA?? |
CZAS |
UWAGI |
|
I CZ???? – WST?PNA Organizacja grupy i sprawdzenie gotowo??ci do zaj?? Rozgrzewka |
Zabawa o??ywiaj?ca: uczniowie w rytm muzyki poruszaj? si? podskokami zmiennymi w ró??nych kierunkach, mi?dzy rozstawionymi ??awkami. ?w. kszta??tuj?ce przy muzyce na ??aweczkach. - Marsz w miejscu: 1 dotkni?cie palcami PN ??awki; 2,3,4 marsz w miejscu 5- 8 jw. tylko LN akcent 9- 32 jak 1- 8 Praca RR: 1 kla??ni?cie w d??onie- 2,3,4 marsz 5 kla??ni?cie w d??onie- 6,7,8 marsz 8- 16 jak 1- 8 1 ugi?cie RR w st. ??okciowych 2 wyprost RR od przodu, 3 jak na 1, 4 powrót do p.w. 1 wej??cie PN na ??awk?, 2 dostawienie LN do PN, 3 zej??cie PN z ??awki, 4 dostawienie LN; praca RR jw. 5-16 jw. 1 wej??cie PN na ??awk? 2 uniesienie ugi?tej w kolanie LN do góry 3 postawienie LN 4 do???czenie PN 5-16 jw. 1-16 jw. zaczynaj?c LN 1 wej??cie PN na ??awk? 2 uniesienie i kopni?cie LN 3 postawienie LN 4 do???czenie PN 5-16 jw. 1-16 jw. zaczynaj?c LN 1- 8 PN V step 1-8 LN V step - Wykonanie wszystkich ?wicze?? do muzyki w formie krótkiego uk??adu. - Marsz w miejscu: 1 wdech, uniesienie RR do góry 2 wydech, opuszczenie RR w dó?? 3-4 jak 1- 2
|
5’
10'
|
|
IICZ???? – G?ÓWNA Kszta??towanie umiej?tno??ci, doskonalenie sprawno??ci
|
|
25’ |
|
III CZ???? –KO??COWA ?wiczenia uspokajaj?ce Czynno??ci organizacyjne
|
|
2’
3’
|
|