RealizujÄ?c zadanie z obszaru 1 Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej „Ä?wiczyÄ? ka??dy mo??e” organizowanej w ramach Roku Szko??y w Ruchu, dnia 17.02.2014 r. w Szkole Podstawowej w Dobryniu Du??ym odby??a siÄ? lekcja wychowania fizycznego w klasie III. Tematem by??o „Kszta??towanie skoczno??ci, zrÄ?czno??ci, równowagi, koordynacji ruchowej, gibko??ci
z zastosowaniem toru przeszkód”.
Scenariusz lekcji wychowania fizycznego w klasie III Szko??y Podstawowej
w Dobryniu Du??ym
ProwadzÄ?ca: Marzena Nied??wied??
Data: 17.02.2014r.
Miejsce Ä?wicze??: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 8
Temat: Kszta??towanie skoczno??ci, zrÄ?czno??ci, równowagi, koordynacji ruchowej, gibko??ci z zastosowaniem toru przeszkód.
Cele lekcji:
- umiejÄ?tno??ci – ucze?? potrafi wykonaÄ? poszczególne Ä?wiczenia na torze przeszkód, estetycznie poruszaÄ? siÄ?, improwizowaÄ?,
- wiadomo??ci – ucze?? pozna nowÄ? zabawÄ? "Berka Uszatego", wie jak nale??y Ä?wiczyÄ? bezpiecznie,
- motoryczno??ci (sprawno??ci) – ucze?? rozwija swoje cechy motoryczne,
- kszta??towania postawy – ucze?? prze??ywa rado??Ä? i satysfakcjÄ? z uczestniczenia w zabawach i Ä?wiczeniach.
CzÄ???Ä? wstÄ?pna
- Czynno??ci organizacyjno - porzÄ?dkowe: zbiórka, sprawdzenie obecno??ci, podanie tematu zajÄ?Ä?.
- Zabawa o??ywiajÄ?ca "Berek Uszaty" - berek skaczÄ?c na pi??ce uszatej próbuje z??apaÄ? uciekajÄ?ce dzieci. OsobÄ? z??apanÄ? mo??na odmroziÄ? poprzez klepniÄ?cie jÄ? w d??onie.
Inna odmiana: berek porusza siÄ? skokami obunó?? ??apiÄ?c uciekajÄ?ce - skaczÄ?ce na pi??kach dzieci. Z??apane dziecko wykonuje le??enie przodem na pi??ce, mo??e powróciÄ? do zabawy gdy inny uciekajÄ?cy jÄ? odmrozi/dotknie.(w zabawie uczestniczy kilku berków) - Ä?wiczenia ogólnorozwojowe.
CzÄ???Ä? g??ówna
TOR PRZESZKÓD
1. Start z hula -hop
2. Przej??cie/przeskok przez klocek, w kszta??cie litery "H"
3. Przej??cie po szczebelkach drabinki
4. Przeskoki z nogi na nogÄ? po roz??o??onych kó??kach
5. Przej??cie slalomem w podporze przodem miÄ?dzy ma??ymi klockami
6. Zamiana ring na??o??onych na pacho??ki, oddalonych od siebie na ok. 1m.
7. Przej??cie równowa??ne po ??aweczce z woreczkiem na g??owie
8. Skoki zawrotne na ??aweczce
9. Turlanie na materacu
Powtarzamy 2x, nast. zmiana niektórych Ä?wicze??.
1. 2 skoki hula-hop
2. j.w.
3. Przej??cie pod i nad drabinkÄ?
4. j.w.
5. Przej??cie slalomem w podporze ty??em
6. j.w
7. Przej??cie j.w., ale omijajÄ?c 2 pi??ki lekarskie
8. j.w.
9. Przewrót w przód na materacu
Powtarzamy 2x, nast. zmiana niektórych Ä?wicze??.
1. j.w.
2. Przeczo??ganie siÄ? pod klockiem
3. j.w.
4. Przej??cie ty??em po kó??kach
5. j.w.
6. rzut ringa w górÄ? i z??apanie, nast. rzut w górÄ? drugiego i z??apanie
7. j.w.
8. PodciÄ?ganie na ??aweczce
9. j.w.
Powtarzamy 2x.
- Pokonanie toru przeszkód wg w??asnej inwencji.
Powtarzamy 2x.
CzÄ???Ä? ko??cowa
- · Zabawa uspokajajÄ?ca "Szybki Bill"
Uczniowie dobierajÄ? siÄ? w pary i siadajÄ? naprzeciwko siebie w siadzie skrzy??nym. PomiÄ?dzy nimi znajduje siÄ? klocek a na nim woreczek. Uczestnicy zabawy trzymajÄ? rÄ?ce splecione z ty??u. Na sygna?? prowadzÄ?cego "1,2,3" kto pierwszy zabierze woreczek, ten zdobywa punkt.
- · Czynno??ci porzÄ?dkowe - zbiórka, omówienie lekcji, ocena aktywno??ci Ä?wiczÄ?cych, po??egnanie.